En natt i Eskilstuna

Igår tingde klockan vid sex på morgonen och det var dags att stiga upp För att åka till Eakilstuna halv åtta med tåget.
Efter två byten, ett i Alvesta (standard) och ett i Linköping, var jag framme vid tolv.
På vägen hann jag arbeta vid datorn, äta frukost och ta två koppar kaffe.

Hann inte köpa vatten och tåget på min sista sträcka hade inget att köpa och varmt var det. Uttorkad som jag var när jag bara druckit en liten flaska vatten och två koppar kaffe på sex timmar, började jag min jakt på vatten och lunch.
Köpte med mig lunch och satte mig vid ån.

Efter jobbet checkade jag och en kollega från Örebro in på Elite hotell. Sen gick vi direkt ut med vår andra kollega och åt middag, även om klockan bara var fem. Det blev tidig middag igår!

Sen på kvällen strosade jag längs ån i det härliga nästan för varma vädret och köpte med mig kvällsmål och snacks till hotellet där jag spenderade resten av kvällen.
Brukar tycka hotell har sköna sängar men detta var katastrof, OM man inte gillar övermjuka sängar som går ner i ett U.
Varmt i rummet och denna säng gjorde att det inte blev många timmars sömn..

Tur att det bästa väntade. Frukosten! Jag älskar Hotellfrukost och det finns inget stopp..
tog tre gånger och sen satte det stopp.
Man gräddade egna våfflor!:-)

Nu har jag ätit en egenkombinerad pastasallad på tåget på väg tillbaka ner till söder Och ett regnigt Växjö. Är framme om 3,5 timme... Känns som lång tid.

Ha en trevlig lillördag!

Långhelg i stugan!

På lördagen kom Marielle med familj till stugan igen men denna gången för att stanna över natten. Fram till de kom vid lunch gjorde vi inte mer än åt frukost och tvättade en omgång. Härligt att kunna hänga ut tvätten!

Det blev en trevlig heldag i stugan med lunch, fika, sola, lek, vin, grill, snacks och efterrätt.

Senaste tiden!!

Marielle
Passade på att boka in en lunch med denna fina vän när jag var uppe och jobbade i Jönköping!

Efter middag hos oss med famljen Fasth kvällen innan Kristi himmels Färd blev det in till stan och träffa Josen & Gery! Fotboll på Stars n Stripes!

Frukost förra lördagen Innan en dag på stan med shopping och lunch!

jordgubbar och efterrätt på födelsedagen!
.strawberries.

Ensamma i stugan kvällen innan Nationaldagen!
Blev ingen egen dag men en trevlig sådan😉
fikagäster och sedan bortbjudna på middag på kvällen hos grannarna!
 Igår kväll:
 Tilltugg och drink

Till Förrätt bjöds vi på ostfyllda serranoskinka (pepparrot och gorgonzola) med melon

God laxpasta Med parmesan!

Nutellamuffins med vispad grädde

Min blogg är som en gott & blandat påse- en blandning av sött och salt. Här får du läsa om allt från vad som fyller en helt vanlig vardag till att vara på resande fot. Nu väntar nya äventyr, följ med!