Hot Yoga

Vilken lång och härlig dag vi hade igår. Vi var alla vakna innan sju på morgonen så jag och Linda passade på att ta en kortare morgonpromenad innan Viktor körde iväg. Solen var på väg upp och det var jätte skönt ute. Extra trevligt med sällskap och när man inte själv brukar gå så mycket promenader. En härlig start på dagen!
 
 
Efter frukosten körde vi girls på en liten tur och först var vi inne Maicheals som har allt man kan tänka sig i pryl och pysselväg. Införskaffade mig en plåtform för 12 muffins, så nu kan jag baka kladdmuffins utan att de ser misslyckade ut. Förhoppningsvis! Därefter tog Linda med mig in till Whole Foods som ligger jämte och som bara säljer organiska livsmedel. Där hade jag kunnat gå runt i ett par timmar med min nyfikenhet. Helt lyrisk!
 
 
 
 
 
Linda har varit förkyld och haft halsont/hosta senaste veckan så vad passade inte bättre med att börja butiksbesöket med att beställa varsin färskpressad blodgrapes juice och en ananas/ingefära shot. Lite härligt att de gick ut i butiken och hämtade mer frukt/grönt när de behövde. Här snackar vi färskt! 
 
Efter en lunch hemma körde vi alla fyra till köpcentret Spektrum och strosade runt. Oj vad varmt det var ute, nästan att det pärlades i pannan. Signe fick åka karusell!
 
 
 
 
Linda och jag provade för första gången Hot Yoga och det var precis som namnet säger, HOT! Rummet värms upp till omkring 40 grader och jag tror aldrig jag har börjat svettats innan jag har börjat röra mig. Det ska tilläggas att jag inte svettas så lätt och jag minns inte när jag var så svettig senast.
Men vad underbart det var! 
 
Kvällen avslutades med hämtmat och en tidig kväll i säng. Helst hade jag nog velat gå och lägga mig kvart i nio men jag lyckades hålla mig uppe med de andra... Till tjugo över nio:-)
Första gången på väldigt länge jag varit SÅ trött. Linda var lika slutkörd. Hot Yoga och jetlag (förkylning för Linda) kanske inte den bästa kombon, åtminstone inte för Viktor som satt själv uppe vid halv tio haha.
 
En lyckad söndag!!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Min blogg är som en gott & blandat påse- en blandning av sött och salt. Här får du läsa om allt från vad som fyller en helt vanlig vardag till att vara på resande fot. Nu väntar nya äventyr, följ med!

RSS 2.0