Fransk Julafton med svensk tema

..Eller svensk julafton i Frankrike. Det beror på hur man ser det!
Årets julafton har varit annorlunda för mig på flera sätt. En julafton utomlands, utan mamma, med Daniel, med vänner, utan syster (hänt en gång tidigare)....
 
Men det var en jätte bra dag som började med god lång julfrukost och lite julklappsutdelning. Svenskt julbord till lunch med Linn, Johan, Noomi och Daggen. Kaffe och knytjulgodis till Kalle Anka. Julklappsleken Där jag slutligen fick Daggens klapp, en skokartong med olika godsaker, kolasnören, två påsar skumtomtar, tre chokladkakor, två öl och te. 
 
 
 
Fick Yoga och en jätte mysig fin svart morgonrock av Daniel som jag ska mysa runt i varje morgon. Efter varit bortskämd med en ny egen morgonrock i mitt egna badrum hos familjen Fasth i LA började jag sakna att ha en, min är kvar hemma I Sverige. Nu har jag en även här... 
 
På seneftermiddagen tog vi en strospromenad allihopa i duggregnet och det var fullt med folk och affärerna var öppna. Lite märklig känsla för oss svenskar såhär på julafton. Fransmännen har kortare julfirande och börjar fira som igårkväll och idag men redan imorgon har de vardag igen. 
Undra hur det är på nyår?!
 
Sen gick Linn och Johan hem med Noomi och vi andra fortsatte här hemma med glögg och pepparkakor med ädelost. Daggen och Daniel spelade lite schack, ja lite skönt julhäng helt enkelt Innan de satte igång att koka risgrynsgröten.
 
 
 
Lite mer vin och Tomten är far till alla barnen på tv innan vi vid halv elva traskade bort till en stor kyrka i närheten för Midnattsmässa. Jätte fin kyrka och väldigt fin körsång och orgelspel. Rätt mäktigt och framförallt rogivande..
Pappa var kvar till tjugo i två.
 
 
Tack alla inblandade för en trevlig dag!
 
God fortsättning önskar vi alla nära och kära!
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Min blogg är som en gott & blandat påse- en blandning av sött och salt. Här får du läsa om allt från vad som fyller en helt vanlig vardag till att vara på resande fot. Nu väntar nya äventyr, följ med!

RSS 2.0