Konstigt att..

.. det alltid är samma chokladbitar som är kvar i slutet i en Aladdin ask. Komiskt. 
Vad hände med smaken är som baken- delad?
 
 
Inget emot mörk choklad för det älskar jag men likör av olika slag, romrussin, jordgubbscreme och liknande är inte min grej. Än finns det en eller annan god nougatbit kvar.
 
.. osthyveln ser ut såhär efter varje gång man gjort sig en ostmacka=)
 
 
Innan julen införskaffade vi oss en osthyvel för vi visste att pappa skulle ta med en julost. Varför vi inte har haft det tidigare är för att de mest har färdigskivad ost i butikerna så det har jag saknat, en hel ost som man skivar själv i lagom tjocka skivor. Daggen lämnade kvar en hel prästost efter julafton så nu kan vi njuta av egenskivad ost ett tag.Mums!
 
Det doftar gott i lägenheten (ingen fläkt), nu är de varma mackorna klara med julost och julskinka!
 
Igår bjöd jag hit Linn och Marie- Pier på lunch och de hjälpe mig/oss att äta upp nästan alla julrester och jag måste erkänna att det var lite jobbigt för mig att äta det IGEN men desto trevligare var det att träffa tjejerna igen.
 
Ha en trevlig lördagskväll!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Min blogg är som en gott & blandat påse- en blandning av sött och salt. Här får du läsa om allt från vad som fyller en helt vanlig vardag till att vara på resande fot. Nu väntar nya äventyr, följ med!

RSS 2.0