Pappa är här!

Det är så kul att ha pappa här övet julen, jätte mysigt!
Han kom med två små kabinväskor varav den ena vägde 19 kg och fylld med bara mat som vi önskat:)
 
Sill, tre kaviartuber, 3,7 kg skinka, två stockar snus, julost, två Vörtbröd, två paket prinskorv, piffi krydda och massa mer...
Så blir julmat för oss i många dagar här, gott!
 
Igår tog pappa och jag en lugn skön promenad efter lunch i det härliga vädret. Var 10 grader och 23 december.
 
 
Hela seneftermiddagen julstökade pappa och jag i köket, griljerade skinka och lagade till två jansson frestelse. Första gången för oss båda men den blev enligt min smak perfekt krämig och smakmässigt. 
 
 
 
Vi avslutade Lilljulafton med att sitta i lilla ishallen och titta på Dijon hockey. Självklart var tomteluvan på och vi drack varm vintoddy, för att försöka skapa lite julkänsla. Andra körde uppesittarkväll:-)
 
Julfrukost, mums!!
 
GOD JUL! 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Min blogg är som en gott & blandat påse- en blandning av sött och salt. Här får du läsa om allt från vad som fyller en helt vanlig vardag till att vara på resande fot. Nu väntar nya äventyr, följ med!

RSS 2.0