Bakfredag

 Fredag och idag kände jag inte för att göra något annat än att vara inne och baka i eftermiddag. Idag gjorde jag ett nytt försök att hitta pärlsocker så att jag kunde baka kanelbullar, men nej. Är fortfarande pärlsockerlös. Men som tur är finns det ju massa annat att baka Så först blev det banankaka som Daniel är så förtjust i. Det är gott!
Som det inte var nog med det, sen slängde jag ihop en chokladkaka, en kladdig Sådan. Har inte gjort annat en smakat, smakat och smakat från steg ett till en färdig kaka. Mådde nästan lite illa ett tag. Som kokosfantast toppades båda med kokos. 
Daniel gav båda kakorna godkänt.
 
 
Till detta kan man ha vispad grädde och bär eller glass om man vill. Bara fantasin som kan stoppa..
 
Var precis ute och skar kakorna i bitar, självklart slant det ner lite till, jag menar det är ju Synd att inte skrapa formarna. Lär bli en bit till sen för vi får tyvärr inte plats med allt i frysen. 
 
Hoppar faktiskt att gå på hockeyn ikväll men kommer följa resultatet på datorn. Heja Ducs!
Istället blir det att laga mat, se Idol och äta godsaker!
 
Ha en skön fredagskväll!


Kommentarer
Rebecca&Mathias

Riktigt gott!! Ha en fortsatt fin Fredags kväll! :)

Svar: Tack detsamma!!
Therese af Geijerstam

2013-11-15 @ 18:45:42
URL: http://twoplusone.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Min blogg är som en gott & blandat påse- en blandning av sött och salt. Här får du läsa om allt från vad som fyller en helt vanlig vardag till att vara på resande fot. Nu väntar nya äventyr, följ med!

RSS 2.0