En Effektivare Dag

Vad var det jag sa? Att det kändes som att det skulle bli en härlig dag och precis så blev det. En bra men effektiv dag!
 
Förmiddagen spenderade jag tillsammans med Chichou i två timmar. Vi körde runt i Dijon och var i tre olika butiker, fråga mig inte var. En matbutik med bara frysvaror, vilket var för mig helt nytt och annorlunda. I en annan köpte Chichou mer målargrejer till lägenheten hon gör vid. Blev en del shopping för mig med.
 
Får nog försöka hålla i pengarna lite nu. jobbigt när jag ska ha en eftermidda på stan imorgon med M-P. Behöver däremot nya skor, boots. 
 
Efter lunchen följde jag med Marie-Pier till gymet för hon ville köpa träningskort men det blev inte av för det fanns bara sex eller 9 månaders kort och så länge är hon inte här. Kan man inte göra en specialare för att få en ny kund då? Tydligen inte.
 
Eftersom vi fortfarande bara har EN bil på tre hushåll så får man anpassa sig lite. När Linn och Johan kom hem vid femtiden efter en eftermiddags shoppingtur kunde jag köra och handla här nära oss. Tog minst 1,5 timme men tycker om att gå runt i butiken utan att stressa så handlar gärna utan Daniel. Han har inte samma tålamod eller intresse som jag när det gäller att handla. Fyra fulla kassar Betyder välfyllt kök och mycket gott att äta. Love it!
 
Stressade däremot att packa upp allt och slänga ihop middag för att gå till Daggen där de andra svenskarna kollade hockey men nej sen ändrade jag mig, av olika anledningar. Fick istället äntligen till en Skype- date med Linda och vi pratade i en hel timme. Helt rätt val att stanna hemma. Jätte kul att prata med dig Linda och få höra mer om ert glamourösa lyxliv "over there":-)
 
Nu ska jag se på tv och som varje kväll äta något Innan jag senare gör två koppar varm mjölk. Många rynkar på näsan när de hör det men det är jätte gott. När jag började med det för några år sen var det för att jag läste och hörde att det kan vara bra för att komma ner i varv och kanske somna lättare. Sen var jag fast. Vissa dricker te, jag dricker två koppar varm mjölk. Eller varm choklad.
 
Trevlig kväll!! 


Kommentarer
Linda

Kan bara instämma! Så kul att höras och berätta om vad vi båda får vara med om.. Inte för att skryta,, men det är 31 grader och poolen kallar ;) puss min sköna!

Svar: Ja verkligen, även om ditt är något bättre;) Nej men tack för den.. :) Då får jag väl skryta med att jag har bakat två olika godsaker varav kladdkakan just nu står i ugnen. Sånt man får göra när det är grått, ruggigt och kallt:)
Hörs snart igen! Puss
Therese af Geijerstam

2013-11-14 @ 22:21:44


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Min blogg är som en gott & blandat påse- en blandning av sött och salt. Här får du läsa om allt från vad som fyller en helt vanlig vardag till att vara på resande fot. Nu väntar nya äventyr, följ med!

RSS 2.0