En tisdag

Idag är det tisdag, en väldigt grå och regnig sådan. Halva oktober har redan gått, herregud vad tiden går fort. Snart bara en månad kvar till julafton. Idag har det inte gjorts många knop av mig. Vaknade faktiskt och kände mig ganska energilös och som att jag är på väg att bli förkyld. Lite som jag kände mig för ett par veckor sedan. Vanligtvis brukar jag inte vilja sova eller vila för tungt på dagarna eftersom jag hellre försöker få en bra nattsömn, men idag kröp även jag ner för att sluta ögonen någon halvtimme. Lyssnade på Daniel som snarkade. Han ska spela match ikväll och då är det alltid vila på schemat. 
 
 
 
I med stort mellanmål för att ladda på med energi. Sen kom Nolwenn över för att hjälpa mig med en brev jag fått från franska arbetsförmedlingen där allt såklart stod på franska. Med hennes hjälp kunde jag logga in och svara på det jag skulle på deras hemsida och min sida. Thank you Nolwenn!
 
Annars försöker jag förstå mig på min systemkamera bättre och ska försöka lära mig mer om hur jag kan ta bättre bilder och om dess alla funktioner. Inte bara behöva använda den automatiska inställningen som vi hittills gjort. Det lär vara den som används flitigast framöver med men vore kul att veta mer. Vi ska nog kunna bli vänner!! 
 
Nej då är det dags att laga mat och byta om, för snart ska jag möta Nolwenn och ta tramen till matchen. Hoppas på vinst både för Ducs och Sverige ikväll!! Hinner hem för att se lite av fotbollen, den viktigaste delen trots allt. 
 
Håller vi tummarna!
 
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Min blogg är som en gott & blandat påse- en blandning av sött och salt. Här får du läsa om allt från vad som fyller en helt vanlig vardag till att vara på resande fot. Nu väntar nya äventyr, följ med!

RSS 2.0