Förlust i dubbel bemärkelse

Kvällen igår gick i sportens tema. Först var det dags att live se Daniel och hans lag spela mot ett av topplagen, Strasbourg. Efter två perioder körde jag hem för att fortsätta i kvällens tema, men bytte från hockeyn till fotboll, nämligen Kvalmatchen Sverige- Portugal. 
 
Hann starta upp datorn, på med mjukiskläder och ordna gott kvällsmål till att andra halvlek skulle börja. Perfekt tajming med andra ord!
 
 
Samtidigt höll Nolwenn mig uppdaterad via sms hur hockeyn gick. Efter full tid stod det lika 3-3 och matchen fortsatte med förlängning sen även straffar. Tyvärr förlorade Dijon och är även ute ur den cupen. Nu kommer de snart bara ha en match i veckan, vilket jag vet att Daniel och Daggen tycker är tråkigt. 
 
Fotbollen var sjukt spännande och ett tag stod det 2-1. Efter att ha försvunnit en kort stund till köket för att värma mjölk hade Portugal hunnit göra TVÅ mål. What?
Det hade varit riktigt kul att följa Sverige i VM. That's life!
 
En spännande kväll som tråkigt nog slutade med förluster i dubbel bemärkelse. 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Min blogg är som en gott & blandat påse- en blandning av sött och salt. Här får du läsa om allt från vad som fyller en helt vanlig vardag till att vara på resande fot. Nu väntar nya äventyr, följ med!

RSS 2.0