Marseille in Colours

I måndags tog vi tåget 09.17 som tog oss direkt till Marseille för några dagars minisemester. Vi kom fram strax innan klockan ett och eftersom vi inte kunde checka in förrän tre så drog vi med resväskan och tog en lunch nere i hamnen.
 
  
vällen innan hade vi förberett frukostmackor till tågresan.
Framme i Marseille
Lunch nere i hamnen Vieux Port
 
När vi hade checkat in gjorde vi oss klara för en hel kväll ute i Marseille. Vi började med att strosa runt i staden.
 
Ett hotell (inte vårt) som bara kostar 9000 kr per natt.
 
Redan vid halv fem slutade vi strosa och satte oss utomhus på en bar/restaurang nere i hamnen för att ta ett glas vin. Det började helt plötsligt regan så vi flytta in till ett barbord vid fönstret. Vi fastnade där i väntan på att regnet skulle sluta. Det blev mycket skratt och prat, mer att dricka och personalen bjöd oss till slut på kex och hummus.
 
Helt plötsligt sprack himlen upp i vackra färger och regnbågen kom fram så jag tog tillfället i akt och sprang ut med systemkamran så fort reget börjat avta för att knäppa av lite bilder. 
 
 
 
#Nofilters!
 
 
 
Glada i hatten gick vi sedan direkt för att äta middag och vi hittade en restaurang där man kunde sätta ihop sin egna tre rätters meny. Trevligt.
 
Förrätt
Daniel åt stekt bläckfisk och jag åt räkor, ostron och musslor. Ostron- premiär för mig!
 
Huvudrätt
Daniel åt anka med potatispuré och jag lax med ris och en gudomlig sås.
 
Efterrätt Tiramisu

 
En lyckad förstakväll med mycket skratt, prat, dryck och god mat!!
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Min blogg är som en gott & blandat påse- en blandning av sött och salt. Här får du läsa om allt från vad som fyller en helt vanlig vardag till att vara på resande fot. Nu väntar nya äventyr, följ med!

RSS 2.0