Nya hårprodukter

På eftermiddagen igår mötte jag upp Marie- Pier utanför H&M halv två för att gå en sväng på stan. Ingen av oss ville gå in i så många butiker för då skulle vi bara hitta något och vilja köpa det. Jag har handlat en hel del sen vi kom hit, senast i tisdags så jag ska försöka att "se men inte röra" (köpa). Vi får se hur länge det håller.
Däremot hade vi bestämt att titta på hårprodukter eftersom vi båda snart behöver nytt. Jag behöver nytt värmeskydd och snart något nytt serum eller någon olja. 
 
 
På kvällen möttes vi upp igen för att gå hem till Nolwenn (fint och annorlunda namn) innan vi tog sällskap till matchen som började klockan 20.00. Dijon mötte topplaget Briancon och det var en viktig match, avgörande. För att vara kvar i cupen var de tvungna att vinna med två mål mot Briancon. Dijon förlorade tyvärr med 4-0 och åkte därmed ut ur Cup De da Ligue. 
 
För första gången tog jag tramen (spårvagnen) till matchen vilket var super smidigt. Bara ett byte. Men på vägen hem fick vi först vänta 8 minuter och sen 6 minuter och det var riktigt kallt ute. När jag kom hem åt jag och drack två koppar varm mjölk men var fortfarande frusen så det tog låång tid att tina upp för att sen kunna somna. Hade till slut ett tjockare täcke, två väldigt tunna täcken och en filt. Sick.
 
Zzzzzzz!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Min blogg är som en gott & blandat påse- en blandning av sött och salt. Här får du läsa om allt från vad som fyller en helt vanlig vardag till att vara på resande fot. Nu väntar nya äventyr, följ med!

RSS 2.0