Sweet Lunch

JA, igår hittade jag äntligen sweet chili sauce här, dock en liiten (sweet) flaska. Allt är bättre än inget! Så det åt jag som tillbehör till lunch igår. Kan äta det till många olika rätter, som stekt falukorv med pasta, wok med nudlar eller ris, vårrullar och ris.. Ja och mycket annat. Prova!!
Något som är riktigt gott och som jag provade första gången på en restaurang som vi ofta åt hamburgare på när vi var små barn, var gräddfil med sweet chili. Grymt gott att ha till hamburgaren men framförallt doppade vi pommes i såsen. Brukar doppa klyftpotatis i det, mums!
 
 Varmt välkommen till mitt kök!
 
 Daniel har sena träningar hela veckan så idag hade jag lunchen färdig till halv tre när han kom hem. Slängde ihop en korvgryta av lite rester. Korv skuren i slantar, lök, vitkål, krossade tomater, vitlök, créme fraische, curry, buljong, peppar, lite ketchup och salt. Till detta blev det klyftpotatis!
 
 
 
Glad Allhelgona!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Min blogg är som en gott & blandat påse- en blandning av sött och salt. Här får du läsa om allt från vad som fyller en helt vanlig vardag till att vara på resande fot. Nu väntar nya äventyr, följ med!

RSS 2.0