.Chichou.

Idag har jag träffat Chichou, tjejen jag nämnt i ett tidigare inlägg, som kom fram till mig på gymet och ville visa mig runt lite i Dijon och gå till något musem. Vi fick inte ihop någon träff förra veckan så jag skrev till henne igårkväll och det passade henne att ses redan idag. 
 
Museet visade sig ha stängt just tisdagar så dit får vi gå en annan gång. Istället gick vi och köpte en take- away kaffe och satte oss på en parkbänk innan vi strosade vidare. 
 
 
 
    
 
Kul att träffa någon härifrån och prata något annat än bara svenska. Får erkänna att jag inte förstod riktigt allt, när hon pratade historik kring några byggnader, men annars kan Chichou bra engelska. Väldigt bra i jämförelse med nivån här. 
När vi pratade kom vi bland annat in på vin och därav ost som är så stort i Frankrike. Efter att jag svarat att jag är ett stort fan av ost men inte provat så många andra än de man känner till visade C mig ett Fromagerie som hon går till ibland.  
 
 
     
 
Chichou köpte tre ostar i "välkommen till Dijon" present :-) 
Osten i formen är tydligen så krämig att den lättast går att äta med sked. Det ska bli kul att smaka!
 
Thank you C!
 
*  *  *
Ikväll ska jag och Linn gå på cupmatch igen. Dijon möter Chamonix med start kl.20.00. Heja Ducs!!
 


Kommentarer
Sis

vad snäll och söt hon verkar vara=) kul att hänga med en fransyska!!!;) vad gulligt att hon köpte välkommen-present!!! dit kanske vi ska gå? till ost-stället!

2013-10-09 @ 21:34:56


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Min blogg är som en gott & blandat påse- en blandning av sött och salt. Här får du läsa om allt från vad som fyller en helt vanlig vardag till att vara på resande fot. Nu väntar nya äventyr, följ med!

RSS 2.0