Dijon By view.

Söndag igår och sista heldagen med Roger och Maria. Vi strosade runt på stan i flera timmar. För första gången gick vi upp i tornet Tour Philippe Le Bon som jag har velat länge, men som vi väntat på att göra tills något av besöken. Vi köpte och bokade biljetter till kvart över tre så vi hann med en god lunch på Lilla torg i lugn och ro innan dess. Vi åt på en restaurang som vi inte ätit på tidigare men som stått på vår "To Do- lista" för vi har hört att det är god mat och jag gillar deras inredning skarpt. 
 
Jätte mysigt hak och vi var supernöjda med maten allihopa. För första gången beställde jag lam och det var verkligen jätte gott. Köttet föll isär från benet. Fick lite av både Daniels och Marias mat och det fick toppbetyg.
 
     
 
Daniel åt anka med jätte god gratinerad gnocci i ostsås.
Maria åt skinka med en hel gratinerad cambera ost och friterad potatis. 
 
 
Tour Philippe Le Bon
46 meter högt. 316 trappsteg. 
 
 
 
 
 
 
Notre Dame
 
 
 
 
 
 
 
* Dijon *


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Min blogg är som en gott & blandat påse- en blandning av sött och salt. Här får du läsa om allt från vad som fyller en helt vanlig vardag till att vara på resande fot. Nu väntar nya äventyr, följ med!

RSS 2.0