I.N.S.P.I.R.A.T.O.N.

I eftermiddag har jag följt med Charlotte "Chichou" och hennes väninna Clemence till ett stort byggvaruhus för att titta på golv, färg och badrum. Charlotte ska nämligen göra om en liten lägenhet som hennes familj hyr ut och Clemence är enligt Chichou väldigt bra på inredning och liknande. 
 
På torsdag ska de två och Clemences sambo börja stöka i lägenheten och lägga nytt golv. Har jag inget annat för mig erbjöd jag mig att hjälpa till. 
 
 
Från varuhuset kom vi med mattor som ska läggas under golvet, tejp och färg. Golvet fick Chichou hämta ikväll för Clemence bil var alldeles för liten, ungefär hälften av golvets längd. 
 
På vägen hem från varuhuset kikade vi in i en möbelaffär med exklusiva, annorlunda och häftiga möbler innan vi körde vidare till stan och tog en fika på karuselltorget. Titta kan man alltid göra!
 
Eftersom jag fortfarande känner mig hängig och något extra energilös idag, tänkte jag att en färskpressad apelsinjuice kan ge en dos c-vitamin och kanske hjälpa. Det var längesen jag drack det, men vad gott det var. 
Vi pratade lite om alternativa resmål i Frankrike som vi kan åka till nästa vecka när de har 6 dagar ledigt. De försökte lära mig räkna på franska och jag dem på svenska. Det får vi träna på fler gånger. 
 
 
Eftersom jag inte har tillgång till bilen, då killarna tog den till hallen i förmiddags för att ikväll spela bortamatch, får jag "storhandla" imorgon. Men mjölk, honung och choklad fick det bli på vägen hem.
 
Väl hemma tappade jag upp ett varmt bad och provade en värmande ansiktsbehandling som luktade så gott att man ville äta upp den, vanilj. Tack bästa syster!
 
Plötsligt händer det! Syrran ringde precis och berättade att hon blivit offer för två ficktjuvar som stal hennes mobiltelefon. Tyvärr är det vanligt i Stockholm och därav brukar hon inte ha mobilen i jackfickan. Troligtvis har de två männen runt fyrtio års åldern förföljt henne och sett henne lägga ner den i fickan. När en av dem började fråga henne om priser var den andra mannen kvick nog att ta telefonen innan de sprang ut ur butiken... varför? Blir så irriterad. Tycker synd om dig Sis... 
 
Nu ska jag laga god mat innan det blir en kväll i soffan och tv- tittande.
Hoppas på att må bättre imorgon..
 
 
 


Kommentarer
Mamma/Susanne

Ja jäklar va arg jag är på det där. Anna är så himla upprörd och lessen, hemskt!!!

2013-10-30 @ 14:11:20


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Min blogg är som en gott & blandat påse- en blandning av sött och salt. Här får du läsa om allt från vad som fyller en helt vanlig vardag till att vara på resande fot. Nu väntar nya äventyr, följ med!

RSS 2.0