Indisk afton

The inspiration keps going here!

Indisk mat åt jag för första gången i London för några år sedan. Sen var jag fast!
Vi åt också fantastiska indiska rätter med ris och naanbröd i Australien. Tyvärr blir det att jag äter det väldigt sällan, minns inte ens när jag åt det senast. 
 
Ikväll var det dags Igen! Vi använde färdig krydda och istället för naanbröd som vi tyvärr inte hittade, hade vi tortillabröd. Enkelt och gott!
 
 
 
Onsdagen har annars bestått av bloggande men mest har jag kikat på lite alternativa resmål till när Daniel är ledig 6 dagar i början av november. Några alternativ vi funderar på är Franska Rivieran, Österrike, Schweiz, Italien.. Någon som har några tips? 
 
Annars fick jag äntligen brevet som jag väntat på, från svenska ambassaden i Paris. Mitt personbevis översatt på franska som behövs för att ordna så kallat Social Security. Det ska alla ha i Frankrike. 
 
 
 
Glad som jag blev körde vi ner till Cathy på kanslit som länge sagt att hon ska hjälpa mig med det. Men de är experter på att säga saker men det händer ingenting så nu försöker jag ordna det själv. Återigen gör  bristen i kommunikation på grund av dålig engelska sig påmind.
Nä då måste Cathy tydligen ha Daniels och Daggens personbevis innan hon kan skicka in mitt. Varför sa du inte det? Blev fruktansvärt irriterad igen, för jag har lagt ner så mycket tid att försöka få arbetslöshetsersättning och har bara ett par veckor på mig kvar. Och det dröjer säkert minst en vecka till till deras personbevis kommer. Man tackar! 
Tror tyvärr att jag får lägga ner mina förhoppningar..
 
När vi ändå var iväg körde vi för att fylla på dryckförrådet, öl, rödvin, vatten och coca-cola. Som vanligt slinker det ner mer i korgen -lätt hänt!
 
Dags att se ikapp lite svenska program.. Hej svej!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Min blogg är som en gott & blandat påse- en blandning av sött och salt. Här får du läsa om allt från vad som fyller en helt vanlig vardag till att vara på resande fot. Nu väntar nya äventyr, följ med!

RSS 2.0