Rostade kastanjer

Då var det fredag igen! 
 
Igårkväll bjöd vi över Daggen på middag och killarna kollade på hockey. Tur man har en iPad att surfa på!
Trots att kylskåpet var halvtomt fick jag ihop en rätt som gillades: stekt salami tillsammans med kött (kotlett) som blev över från kvällen innan. Till det ris och en gräddsås. 
 
Idag kom äntligen Daniels personbevis översatt på franska från ambassaden. Min tanke var att köra till kansliet och lämna det så att Cathy kunde ordna med social securityn innan helgen för att sen köra och handla. Men planerna ändrades när jag fick veta att det stängde klockan tre, så vi får vänta till måndag ändå. Tur att jag ringde Daniel innan jag lämnade parkeringen.
Istället handlade jag allt i matbutiken som ligger nära oss och fick istället tid att gå in till stan där Daniel, Johan och Daggen satt och fikade. Linn och Noomi kom också.
 
Daggen hade köpt kastanjer som vi alla fick smaka. Annorlunda men rätt gott!
Kul att ha provat..
 
Daniel skalar kastanjer
 
"Att Daggen alltid är ett steg bakom" (säger Daniel) 
 
 
Provade för första och kanske sista gången fajitas ikväll och det var helt okej men vi föredrar tacosen. Den smakade väldigt annorlunda. Nu blir det Idol och gott!
 
Ha en trevlig fredagskväll alla!!
/Daniel & Therese 
 
 


Kommentarer
ulrika eriksson

Fortsätter att följa er, kul att se vad som händer. I kväll match, heja på så det blir VINST

2013-10-26 @ 15:03:18
Mamma

Kul att prata igår. Heja heja Daniel o gänget ikväll!!!

2013-10-26 @ 15:47:55


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Min blogg är som en gott & blandat påse- en blandning av sött och salt. Här får du läsa om allt från vad som fyller en helt vanlig vardag till att vara på resande fot. Nu väntar nya äventyr, följ med!

RSS 2.0