FoodShopping

Solen skiner och inte ett moln så långt ögat kan nå.
 
 
Tidigare idag tog jag bilen för att storhandla mat och nu är såväl frys som kyl och skafferiet välfyllt. Älskar att bunkra upp! Det värsta jag vet är att inte ha det man behöver eller är sugen på hemma, så det är jag väldigt noggrann med. Självklart småhandlas det var och varannan dag ändå för alltid saknas det någon ingrediens.. men nu lär vi klara oss ett par dagar. Hoppas jag!
 
Lättast är att köra till vår mellanstora butik nära oss där de har allt man behöver, men idag kände jag för att komma utanför centrum lite. Det går knappt att storhandla för vi har inte det största kylskåpet eller frysen och inte heller mycket förvaringsmöjligheter. Så nu står 5kg´s potatissäcken, löken och mjölken på golvet brevid vår lilla förvaringshylla som är överfyll. Lite annat har fått tryckas in i skåpet där vattenvärmaren står... ja måste man så måste man. 
 
Carrefour
 
Blev allt från konservburkar till toalettpapper, storpack av mjölkförpackningar, lasagneplattor, pasta, 2 kg köttfärs, grädde, frukt, chips, hårspray.. you name it! Fick springa 3 gånger fram och tillbaka från bilen... men är värt varenda steg, åtminstone nu i efterhand.
 
Ikväll ska det tydligen visas hockey hemma hos oss och beställas kebab, så Johan och Daggen kommer hit. Därför lär det bli något blogginlägg senare idag...
Nu ska vi kolla på hotell till våra tre nätter i södra Frankrike nästa vecka. 
Woop woop!
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Min blogg är som en gott & blandat påse- en blandning av sött och salt. Här får du läsa om allt från vad som fyller en helt vanlig vardag till att vara på resande fot. Nu väntar nya äventyr, följ med!

RSS 2.0