La Familia

Några dagars kvalitetstid med nära och kära. Därav dålig närvaro här på bloggen.
Fokus har istället ägnats till att umgås, strosa på stan, äta god mat, dricka mycket vin, fika, vingårdar, hockey, myskvällar, shopping.... ja och mycket mer! Det har med andra ord varit några helt underbara dagar i lugn och ro med nära och kära. 
 
Tidigt idag på morgonen tog det roliga slut, åtminstone för den här gången, då pappa och Anna skulle med tåget 7.13 till Paris. Så tidigt har jag inte varit ute på Dijons gator tidigare och det kändes som att det va rmitt i natten, kolsvart. Rätt mysigt!
 
Efter att ha vinkat hej då gick jag hem, tände ljus och satte på kaffe innan en tidig frukost. En stor del av mig ville gå och lägga sig igen, för jag var väldigt trött, men när jag väl var uppe kände jag att jag lika väl kunde njuta av en tidig morgon och fånga dagen. Och så blev det! 
 
Innan lunch har jag även städat och tvättat, så det känns jätte skönt. Nu kommer en tillbakablick med många bilder...
 
 
en bild säger mer än tusen ord!
 
__________________________________________________________________________
** Fredagen **
 
   
Fick två stora påsar djungelvrål, knäcke, ansiktsmask, nagellack, ljus o ljushållare, kollegieblock och Baileys av Anna o pappa. Boken femtio nyanser av honom av mamma. Stort Tack!
 
Lite beställningar från oss..snus, lingon, kaviar..
 
 __________________________________________________________________________
** Lördagen **
 
Började dagen med att gå till bageriet
 
 En lugn förmiddagspromenad till Lac Kir 
 
En dag på stan!
 
 
Saluhallen
 
 
Franska rätter till lunch på Emile Zola- torget 
 
För min del blev det först en gratinerad löksoppa och sen en ost/bacon paj av något slag. Jätte gott!
De andra åt Boef Bourgogne (till vänster) 
 
Daniel gick hem och vilade inför matchen. Vi tog en fika!
 
När vi kände oss nöjda gick vi hem och tog det lite lugnt innan vi åt middag, då jag bjöd på min krämiga laxsås serverat med ris. Sen var det dags att för hockey, Dijon- Morzine.
Denna gången hade jag öronproppar för att dämpa ljudet av tutorna och jag säger bara... it´s the shit! Hädanefter kommer jag alltid försöka ha med mig det..
 
 Vinst för Dijon med 4-1 och ett mål av Daniel. Jippi!
 
 
Fortsättningen följer i nästa inlägg..


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Min blogg är som en gott & blandat påse- en blandning av sött och salt. Här får du läsa om allt från vad som fyller en helt vanlig vardag till att vara på resande fot. Nu väntar nya äventyr, följ med!

RSS 2.0