Svärföräldrarna på besök

Först en snabb tillbakablick. I torsdagskväll körde vi och hämtade Roger och Maria på stationen, som kom vid tjugo i tio. Efter en dag på resande fir var de småtthungriga så vi gick inom våra kebabvänner på stället nedanför oss och tog "take away". Därefter hade vi en trevlig kväll med ostbricka, vin och mycket prat. Med andra ord, det blev en sen kväll!
 
Vad skönt och mysigt att Daniel hade lite senare träning igår så att vi hann ses allihopa en kort stund på morgonen innan han gav sig iväg. Roger åkte ner med Daggens pappa till hallen för att kolla killarnas träning men det var inget som jag och Maria var intresserade av, såklart! Vi strosade i butiker, tog en fika och Maria shoppade loss. Det var jätte trevligt med egentid och "girls- things".
 
 
Det blev en senare men mycket god lunch på det vad jag kallar "biblioteksfiket" uppe på Darcy torget tillsammans med Daggen och hans pappa. På torget stod tält uppradade med olika sportklubbar som visade upp sig, bland annat Dijon Hockey. Sönerna och deras pappor fick leka av sig lite med att skjuta några puckar var. Maria och jag åskådade sporten, precis som i vanlig ordning.
 
 
 
Det blir olyckligtvis ingen match ikväll, för målvakten i motståndarlaget var med om en bilolycka och blev allvarligt skadad. För min och Daniels del gör det absolut ingenting för Daniel kunde joina med öl till lunchen och dricka vin på kvällen. Det bästa av allt att vi får en heldag och en extra dag ihop idag. Tråkigt för svärföräldrarna som förstås gärna velat se hockey.
 
Efter en heldag på stan och en extra kväll ihop ikväll ändrade vi planerna och åt middag hemma igårkväll. Daniel och jag bjöd på vår goda laxgryta med potatis. Kvällen fortsatte med Idol, vin, snacks och trevligt prat. Det blev ännu en sen kväll, för sent, åtminstone för mig och D som inte alls var trötta.
 
 
Lördagsmorgonen började med en tripp bort till bageriet för att köpa en nybakad baguette i väntan på att de andra vaknade till. 
Idag ska vi köra ut på landet till vinodlingar och byar. 
Så nu är det dags för mig att göra mig klar inför en ny dag och nya äventyr innan de andra är tillbaka från att ha lämnat en av bilarna i hallen.
 
Ha en härlig lördag!
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Min blogg är som en gott & blandat påse- en blandning av sött och salt. Här får du läsa om allt från vad som fyller en helt vanlig vardag till att vara på resande fot. Nu väntar nya äventyr, följ med!

RSS 2.0