Twinsisters?

Var vi tvillingar eller? 
 
Först slutar min iPhone fungera. Efter många timmars försök att få igång den insåg vi att den måste vara vattenskadad från när klantiga jag tappade ner den i toalettstolen. Så i måndags fick den resa med Linn till Sverige. 
Linn var hos Telia idag som meddelade att jag kommer få ut en ny telefon mot en självrisk på 750 kronor. Tråkiga pengar men försöker se det positivt genom att jag får en ny iPhone. 
Konstigt nog har det fungerat väldigt bra utan min egna telefon för vi har en extra mobil med franskt abonnemang. Jessicas gamla iphone. Det är Skype, internet och sociala medier som jag använder när vi bor här och allt det har vi i den. Det hade varit värre hemma i Sverige i sin tidigare vardag. 
Tråkigast är att alla kontakter och bilder är förlorade.

 
Inte nog med att JAG blivit mobillös, i tisdags blev även min syster mobillös. Ficktjuvar. Som Stockholmsbo är hon väl medveten om att man inte ska ha värdesaker i fickorna, men för en gångs skull råkade hon stoppa ner den i jackfickan. Man ska tydligen inte få kunna gå runt i en klädbutik utan att det plötsligt händer. Två män i fyrtioårs- åldern. En av dem, tydligen med en fruktansvärd andedräkt, började fråga Anna efter rätt pris. Det var trångt. Plötsligt slängde de plaggen på golvet och sprang därifrån. Anna tänkte inte mer på det.
 
Två butiker senare när hon ska ringa upptäcker hon det, telefonen är borta. Panik.
Too late!
 
Obehagligt. Orättvist. Irriterande. Fel. Idioter.
 
En Samsung, knappt ett år gammal med hennes fina favoritfodral. 
Tyvärr verkar det bli väldigt dyrt för henne då hon bara får ut 600 kronor från försäkringsbolaget och ska stå för resterande själv. 
 
STOR kram till dig Sis!!
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Min blogg är som en gott & blandat påse- en blandning av sött och salt. Här får du läsa om allt från vad som fyller en helt vanlig vardag till att vara på resande fot. Nu väntar nya äventyr, följ med!

RSS 2.0