.Att minnas.

Varm choklad är ju bara så gott! För mig hör varm choklad ihop med höst- och vintertider. Just nu sitter jag med en filt och njuter av min andra kopp choklad framför några Greys Anatomy avsnitt på TV och en vilande sambo i andra soffan. Härligt!
 
 
Allra bäst är med vispad grädde på toppen men den användes upp till såsen igår.
Hemmagjord varm choklad ÄR något speciellt och väcker alltid minnen från när jag och min tvilingsyster var små och vi åkte skridskor eller gjorde någon annan utomhusaktivitet med pappa. Stackars pappa förresten som fick knyta fyra skridskor när det var iiiiskallt ute. Han värmde alltid våra isbitar till fötter och tår. 
När vi var bortbjudna och somnade eller var för trötta för att gå, då bar pappa oss hem och på sitt ena halvkassa ben. Ibland oss båda två. Vilken far! <3 
 
Mycket som jag kan uppskatta i efterhand, som vissa minnen!
Idag skänker jag min fina familj lite extra omtanke och kärlek. 

Happy Monday!


Kommentarer
tvillingsyster

<3

2013-10-22 @ 18:08:11


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Min blogg är som en gott & blandat påse- en blandning av sött och salt. Här får du läsa om allt från vad som fyller en helt vanlig vardag till att vara på resande fot. Nu väntar nya äventyr, följ med!

RSS 2.0