Août och Girls night out!

Det är lördag och sista dagen i augusti månad. Vanligtvis känns det som att hösten börjar när september är kommen men här fortsätter solen och värmen så än har jag ingen höstkänsla! Härligt med en längre sommar.    På förmiddagen passade jag och Linn på att gå till gymet när Johans pappa Ulf var barnvakt och killarna var på värmning. Vi provade ett pass som hette Body sculpt och som skulle vara i 45 minuter. Det började med att instruktören kom lunkades in fem minuter för sent och då tänkte vi att då håller det väl på i 5 minuter längre, men nej. Så med uppvärmning och stretch höll passet på i knappt 30 minuter, men det räckte! Vi använde 1,5 kilos vikter elle ringa vikter alls men det var sjuukt jobbigt=) Uthållighet är nog inte min grej! Trodde aldrig kissande hunden skulle vara så jobbig. Vi fick vila emellanåt haha.    Men vad skönt att så kort tid kan kännas så pass mycket..   På eftermiddagen gick jag till en park i närheten och låg på en bänk en kort stund med lugn musik i öronen.Harmoni.   På kvällen var det Girl´s night out fö rmig och Linn. Vi började med att dricka vin hemma hos mig för att sedan gå vidare in till stan. Vi satte oss på "italienska gatan" som vi kallar det, en mysig trång gränd med flera restauranger, varav några är italienska. Därav vårt smeknamn. Det blev gott vin för min del som kom från trakterna.   För Linn blev det en sen middag, men det är väldigt vanligt att äta senare här. Halv tio- tio är däremot för sent för min del om jag får välja, det är vid den tiden jag äter kvällsmål vanligtvis.      Trevlig kväll!  


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Min blogg är som en gott & blandat påse- en blandning av sött och salt. Här får du läsa om allt från vad som fyller en helt vanlig vardag till att vara på resande fot. Nu väntar nya äventyr, följ med!

RSS 2.0