Coupe De La Ligue

Tisdag den 17 september och Daniel befinner sig just nu i Morzine. Det är Ingen seriematch utan en av matcherna i kuppen Coupe de la ligue. 
Inte nog med att seriematcherna börjar klockan åtta, idag släpptes pucken halv nio. Det är sent! 
 
 
Det står 2-1 till Dijon just nu. Redan 39 sekunder in i andra perioden Gjorde Daniel 1 mål. Det blev även assist till Ritz efter dryga 8 minuter. Yeah!!
 
Efter halva tredje perioden gör Daggen mål och det står nu 3-1 till Dijon! 
 
Det blev en kväll med Linn och Lisa ändå. Jag hade egentligen tänkt ha min första kväll helt i min ensamhet. Ensamkvällar är något jag värdesätter högt och som jag behöver. Men när Linn bjöd över mig på middag - blev det att jag gick dit till sist ändå. Varför är det ibland så svårt att säga nej
Det är något som jag behöver öva på men som jag har blivit mycket bättre på senaste året. Till skillnad från livet hemma är dagarna inte lika fullspäckade här så jag kände att jag har tid att vara själv nästa dagar eller kvällar. 
Det var såklart väldigt trevligt och Linn hade lagat grymt god mat, fläskfilegryta med kokt potatis. 
 
...och matchen slutade 3-1 till Ducs. Grattis!! 
 
   


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Min blogg är som en gott & blandat påse- en blandning av sött och salt. Här får du läsa om allt från vad som fyller en helt vanlig vardag till att vara på resande fot. Nu väntar nya äventyr, följ med!

RSS 2.0