En lyckad seriepremiär

I lördags var det dags för första seriematchen och den spelades borta mot Epinal, som ligger i Nordöstra Frankrike. Det tog ungefär två timmar med buss för laget. Dijon åkte hem med vinst och det gick bra för alla tre Swedes. Daniel gjorde ett plus ett (ett mål och en assist), Daggen två mål och Johan två assist. Härligt!

Jag mötte upp Lisa vid åtta tiden och vi köpte med oss kebab hem till Linn och en sovande Noomi. Det var det godaste kebabköttet jag har ätit, det smalt i munnen. 
Lisa och jag hade bestämt att vi skulle gå ut när killarna kom hem, för matchen började klockan sex och det var en kort restid hem. Hade inte maten varit en timme försenad skulle dem varit hemma lite i tolv men när dem inte kom hem förrän ett- tiden så kände varken killarna eller vi för att gå ut. Lite över tolv traskade vi hem i ösregn. Frågan är om det hade varit så kul att gå ut i klänning och bara ben när det ösregnade!? Antagligen, men det blir lättare om vi intalar oss att det inte hade blivit det. Men att jag var danssugen kan jag inte säga emot. 
Suddig bild eller gick Linn in i dimman direkt?:-)
Trots en mindre lyckad utgång var det en mycket trevlig kväll med LL = Lisa och Linn!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Min blogg är som en gott & blandat påse- en blandning av sött och salt. Här får du läsa om allt från vad som fyller en helt vanlig vardag till att vara på resande fot. Nu väntar nya äventyr, följ med!

RSS 2.0