Fula bilar. Fina hattar

Innan vi flyttade hit fick vi höra att många har små smidiga bilar i Frankrike för att kunna parkera lättare, men måste man tillverka så fruktansvärt fula bilar för det?
Kan vara den fulaste bilen jag har sett, den hamnar åtminstone på listan för det..
 
 
Till Salu, någon som är intresserad?
 
I onsdags blev det en fika på stan med Linn & Johan på "karusell torget". Det var nog den kallaste och ruggigaste dagen hittills men med varma kläder och varmt att dricka var det härligt att ändå sitta utomhus. 
På kvällen kom dem över på middag hos oss. Det tog bara en månad tills Johan såg vår lägenhet för första gången. 
Det serverades biffar med klyftpotatis, gräddsås och svensk lingonsylt som vi köpt på Ikea. Gott! 
Efter middagen såg vi lite halvt på ett avsnitt av Svenska Hollywoodfruar och Idol samtidigt som vi åt ostbricka. En trevlig kväll!
 
Det blev även en fika på stan igår torsdag men med Lisa och Daggen som tillökning. Denna gången i "italienska gränden". Här fick vi vars en jätte god kaka till kaffet med chokladbitar i och som smakade lite kokos. Två ingredienser som ligger mig varmt om hjärtat!
Johan, Linn och Noomi kom också senare!
 
Hatt är något jag aldrig varit förtjust eller särskilt bekväm i men jag tycker det är jätte fint på andra. Idag provade jag två fina hattar på Mango. Tyvärr klämde båda åt lite för mycket och självklart var det var one size (har jag ovanligt stort huvud eller?) Så ingen hatt för denna gång.
     
 
På kvällen gick vi ner till Daggen och Lisa för att kolla premiären av Allsvensk hockey. Som jag och Lisa har längtat:-) En trevlig kväll med gott rött vin och olika snacks, bland annat en mörkare god choklad med hela nötter i. Den ska inhandlas!
 
Nu har jag haft en härlig morgon med bloggande, god frukost och kaffe. Dags att byta om för att gå till Saluhallarna med LL (Lisa och Linn). 
 
På återseende!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Min blogg är som en gott & blandat påse- en blandning av sött och salt. Här får du läsa om allt från vad som fyller en helt vanlig vardag till att vara på resande fot. Nu väntar nya äventyr, följ med!

RSS 2.0