Gott & Blandat!

Nu har det varit allt för många dagars uppehåll från bloggandet, så nu är det dags för en sammanfattning av de senaste dagarna.
 
Vi har fortfarande inte fått vårt egna internet och därav dåligt bloggande. Jag har slutat räkna alla gånger jag har ringt till dem för att höra vad som försigår och varje gång skjuts tiden framåt gällande när vi ska få internet hemma. Segt!
Tills dess har vi fått tillgång till något av deras internet (vilket jag använder nu). Tyvärr är det väldigt långsamt så vi kan inte se något från tv4play och liknande. Men vi har börjat se Grey´s Anatomy från början och ska snart in på säsong 3. Bara 6 säsonger kvar!! 
 
Nu har vi en fungerande mobil med franskt simkort och internet, vilket underlättar en hel del. Vi kommer eventuellt att köpa en till så att vi har vars en. 
 
Okej, då ska vi gå tillbaka några dagar. I onsdags mötte jag upp Linn och Noomi efter lunch i en park som jag tidigare bara har sett men inte varit inne i. En park med väldigt mycket blommor planterade. Det var för varmt för att ligga i solen så vi till och med flytta på oss en gång för att jaga skugga. Johan och Daniel kom runt vid halv fyra och gjorde oss sällskap.
 
 
 
 
 
 
 
I torsdags vaknade jag tidigt men istället för att ligga kvar gick jag upp innan 8. Två koppar kaffe, stor frukost och några Grey´s Anatomy avsnitt (börjar bli standard), härligt!
Jag må kanske vara onormal som aldrig har följt en serie men jag måste erkänna att jag är helt fäst och bara längtar till att se nästföljande avsnitt.
Linn och jag hade pratat om att ta en förmiddag på stan men det slutade med att jag gick själv för Noomi hade inte sin bästa dag. Istället för en lunch hemma, som vi hade bestämt, blev det att jag och Daniel åt sushi på "Lilla torg". Det var väldigt längesen och jätte gott!
 
Vi tog ens väng på stan och Daniel köpte ett par skor som han kan ha till matcherna. De ska ha skjorta och "fin"skor på hemmamatcher men någon dresscode för bortamatcher finns inte. Då är det väl minst lika viktigt att representera laget eller är jag fel ute?
Det var för varmt att gå på stan så på eftermiddagen körde vi ut till Lac Kir med Daggen och var där i nästan två timmar. Grymt varmt.
 
 
 
I fredags förberedde jag en överrasknings-picknick för Daniel när de var och tränade. Daggen hjälpe mig att lura Daniel till parken där jag hade dukat upp. Tackar. 
Det blev en lunch bestående av en mjukost, brieost,enkel pastasallad (pasta, bacon, majs och köpt vitlökssås), kex, oliver, korv och såklart baguette
 
 
På kvällen var vi hembjudna till Linn och Johan på tacos och att se fotbollskval Irland- Sverige. Kvällens outfit blev våra Sverige tröjor som vi hade packat med oss hit. 
 
 
I lördags vaknade vi till att regnet smattrade mot vårt sneda fönster i sovrummet. Det var grått och trist hela dagen, men på något sätt rätt skönt och mysigt. Det gick från att vara runt 30 grader på fredagen till en regnig och ruggig höstdag. Linn och jag hade bestämt oss för att lämna killarna ifred så de kunde vila inför kvällens match och istället ha en eftermiddag på stan. Så det var bara att klä på sig stövlarna och ta med paraplyt. 
 
Ingen shopping för mig och Linn men vi hittade mycket fina kläder till Noomi. Däremot är vi riktigt bra på att fika så det lyckades vi med. Bättre tur med shoppingen en annan när det inte är helg, regn och massafolk.
 
Efter att vi tvivlat på om vi skulle kolla på matchen eller inte, så körde vi dit ändå. Vi såg två perioder och promenerade sedan hem. Tyvärr förlust för killarna med 3-1 och ingen vidare bra match för Daniel. Han kände sig väldigt trött, men det beror nog på förkylningen han dragits med i flera dagar och därav dålig sömn. Den är åtminstone på väg över. 
 
Idag (söndag) har varit och är fortfarande en lugn dag. Vi gick upp strax innan 10, Sen hade vi en skön start med Grey´s avsnitt och god sen frukost tillsammans. Sen bjöd Daggen över oss, Linn och Johan på pannkakslunch. 
 
I eftermiddag har jag, Daniel och Daggen kollat på Rugby för första gången, kul att ha sett det. Det var inte några små killar på planen precis, herregud. 
 
Nu ska vi laga god laxpasta och kolla på...gissa? Grey´s Anatomy:-)
Ha en härlig söndagskväll!
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Min blogg är som en gott & blandat påse- en blandning av sött och salt. Här får du läsa om allt från vad som fyller en helt vanlig vardag till att vara på resande fot. Nu väntar nya äventyr, följ med!

RSS 2.0