Marco Polo

Efter nästan fyra mysiga dagar och kvalitetstid med mamma är jag nu tillbaka på bloggen.
I torsdags körde vi hem om och tog ett eller två glas vin och åt lite snacks innan vi gick in till city.
Vi började med att ta en dricka på "karuselltorget" Och jag har funnit ett ställe som säljer cider. I'm Happy! Än har jag inte lärt mig dricka öl men jag har börjat ta en klunk då och då för att så småningom kanske tycka det är gott. 
 
Middag åt vi på en ny restaurang (ny för oss) som ligger på "lilla torg", där vi ätit på flera andra  restauranger. Fint ställe och jätte god mat. Daniel åt tigerräkor, jag två laxfiléer och mamma ribs med pommes. 
 
I fredags hade Daniel hunnit iväg på träning när mamma och jag gick upp. Som jag skrev i inlägget före så gick vi till Saluhallen och lite i butiker på förmiddagen. 
Efter en lunch hemma tillsammans med Daniel gick vi alla tre in till stan. Vi var fikasugna så det blev en fika direkt på ett av ställena vid karusellen Där jag visste de hade goda crêpes. Mamma ville såklart ha en crêpes när hon övar här. Nutella med apelsinsaft, smakade som romerska bågar. Vem skrapade skålen med nutella? Moa!
Dagens fynd - en hatt
 
Senare på eftermiddagen satte vi oss i solen och tog en dricka på Mac Callaghan. Solen har hittat hit igen och är här för att stanna i ett par dar. Det gillar vi!
 
Vi var alla tre smått sega så vi gick hem för lite vin, snacks och slappe Innan vi gick till en bar för att sen gå till restaurangen. Ännu ett nytt ställe- Marco Polo.
Jag gillade deras annorlunda stuk på inredning och det var god mat. Första gången jag åt anka (Canard) här- check! Deras pizzor var också suveräna. Nöjda gäster som lämnade för ännu mer vin o gott hemma i lägenheten.
 
En bättre fredag!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Min blogg är som en gott & blandat påse- en blandning av sött och salt. Här får du läsa om allt från vad som fyller en helt vanlig vardag till att vara på resande fot. Nu väntar nya äventyr, följ med!

RSS 2.0