Parkhäng

Vaknade flera gånger inatt och kände mig lite konstig, inte helt hundra. Låg kvar i sängen i en och en halv timme efter jag vaknat sista gången runt åtta. Bad Daniel sätta på kaffe och hämta iPaden sen gick jag upp och tog mig en kopp kaffe med mig in i sängen. Ingen brådska inte!
Nu känner jag mig som vanligt. 
 
 
Efter lunch mötte jag upp Linn, Lisa och Daggen i Darcy Parken där vi hängde i två timmar. På vägen hem handlade jag lite småskit. Fler matlådor, tandtråd, en buddhaprydnad, hårinpackning och baguette. Vilken salig blandning tänker ni säkert,  inte en sak som tillhörde någorlunda samma kategori. Ibland blir det så. 
 
Att jag köpte en buddha är för jag länge velat ha en sådan men inte hittat den rätte. Den är liten, vit och rogivande. Den kunde varit ett par storlekar större men desto lättare att färda hem i vår.
 
Daniel stack nyligen iväg till hallen och jag tar det lugnt i soffan innan jag ska laga mat. Sen ska jag möta upp Lisa för ikväll är det Game- time igen men denna gången i cupen. De möter Morzine precis som förra tisdagen. Daggen skadade tyvärr sin högra bröstmuskeln i lördags på matchen och ska inte spela ikväll. De tror att det är en bristning. Daniel kände sig inte helt kry men det hoppas jag hinner ändrar sig.
 
Kom på en sak som inte alls har med detta att göra men redan sen vi visste att vi skulle flytta hit har man hört att det är vanligt med hundskit på gatorna och JA det är det. Jag har för vana att för det mesta titta neråt när jag går, så än har jag inte åkt dit. Vi pratade om just detta härom veckan och Daniel sa att han inte sett något på gatorna. Nästa kväll efter att vi hade kastat pil och skulle hem (som tur var), vad tror ni hände? Daniel trampar i en stor hundskit. HaHa, den som sa det....
 
En annan rolig sak är att en tjej kom fram till mig på gymet och pratade lite. Charlotte heter hon. Det slutade med att jag fick hennes nummer för hon ville visa mig runt någon dag eller göra något. Kul!
 
Nu håller vi tummarna för en vinst!
 


Kommentarer
Anonym

Vad kul att Charlotte erbjöd sig att hitta på något, kul:)) roligt med någon utanför hockeyn!

2013-09-26 @ 07:07:19


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Min blogg är som en gott & blandat påse- en blandning av sött och salt. Här får du läsa om allt från vad som fyller en helt vanlig vardag till att vara på resande fot. Nu väntar nya äventyr, följ med!

RSS 2.0