Thuesday

Tisdag morgon och för en kort stund trodde jag att klockan var tio. Senare på natten hade jag bett Daniel ställa om mitt alarm på tio för att jag inte hade ro och kunde somna. Till sist somnade jag i soffan. Av någon anledning
ställer jag klockan även när jag inte har något att passa, men jag brukar vilja ha en "sista" tid så att jag inte ska behöva titta på klockan innan den ringer. Då kan jag lättare slappna av. För det mesta. 
Genom fönstret kunde jag skymtade lite sol, så jag begav mig ut med min systemkamera och traskade till Saluhallen. Det har inte varit fint väder i Dijon på en och en halv vecka, så det gällde att passa på. 
Vanligtvis tar jag en lång och lugn morgon innan jag kommer utanför dörren. 
 
FÅNGA DAGEN - som man brukar säga. Det är något jag vill bli bättre på och försöka tänka på oftare, att ta tagen som den kommer och att att vara mer i nuet, här och nu. 

Att acceptera det som varit och finnas i nutid. Att acceptera att det inte går att göra något åt det som redan har hänt eller har varit. Gjort är gjort. Att acceptera att saker och ting inte alltid blir som man trodde eller ville.
 
Avslutningsvis kommer lite bilder från igår.
 
 
Carpe Diem
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Min blogg är som en gott & blandat påse- en blandning av sött och salt. Här får du läsa om allt från vad som fyller en helt vanlig vardag till att vara på resande fot. Nu väntar nya äventyr, följ med!

RSS 2.0