En regnig tisdag i Småland

Var rätt härligt att vakna upp och höra regnet ösa ner utanför fönstret. Hade gärna legat kvar länge men ville "fånga dagen". Låter som att det var tidig morgon men klockan var trots allt ändå nio;) 
 
God morgon!
Plugg- time med tredje koppen kaffe!
 
En lång stor frukost tillsammans sen har jag pluggat dvs. granskat tre andras arbeten och gett feedback och sen kollat lite jobb och gjort andra ärenden på datorn. Perfekt väder för en dag framför datorn och jag hade/ har en del att göra efter att ha varit på resande fot sen vi kom hem till Sverige. 
 
När svärfar kom hem körde vi förbi Daniels farmor och farfar och sa hej. På vägen hem handlade vi lite och sen har jag lagat middag. Det blev likt söndagens middag men ändå helt annorlunda, hel fläskfilé i ugn serverat med ris och gräddsås. 
 
Maria är iväg i Örebro på Mässa ända fram till fredag kväll så det är bara vi tre hemma. Männen zappar mellan fotboll och hockey så jag ligger inne i svärföräldrarnas säng som är höj och sänkbar och kollar tv. SÅ mycket bättre!
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Min blogg är som en gott & blandat påse- en blandning av sött och salt. Här får du läsa om allt från vad som fyller en helt vanlig vardag till att vara på resande fot. Nu väntar nya äventyr, följ med!

RSS 2.0