Medis Bar & Kök

Shopping. Uteservering. Falafel. Carnitas.
 

Startade dagen med en stor god frukost hemma hos Anna och Christian, som en hotellfrukost:-) 
 
Vi var inne i stan runt tolv och då blev det att vi gick i några få butiker innan vi tog oss till Medborgarplatsen "Medis" för att äta lunch och ta en kall på någon uteservering. 
Blev enkel snabbmat till lunch för oss, kebab och falafel på en bänk.
 
 
Medis Bar & Kök
Daniel köpte en snygg Ljung vårjacka!
 
Mamma och Anna åkte för att träffa vår mostern och kusiner, Daniel och Christian tog sig hem för att förbereda kvällens middag Men jag hade knappt hunnit dricka min öl så jag satt kvar i soffan ett tag själv:-) Sen gick jag i lugn och ro i några butiker på Söder, inom Ica och handlade för att sen ta mig till A&C där det bjöds på öl och  snacks! 
 
 
 
Vi fortsatte förbereda kvällens middag så jag gjorde guacamole och Anna en mangosalsa. Christian hade redan satt köttet på långkok och gjort tomatsalsa. 
 
Rödvin och Carnitas! 
"Riktig" tacos!
Fläskkarre som kokats länge i 1,5 liter coca Cola Och olika kryddor. Mums! 
Daimparfait a'la Anna som jag älskar. Först tänkte jag "hur ska vi orka varsin så stor skål?" men det var inga som helst problem;) 
 
Tack för en trevlig och supergod lyxig middag & tack för denna helgen!! 
 
Nu sitter vi på E4:an igen på väg mot nya äventyr, Huskvarna!! 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Min blogg är som en gott & blandat påse- en blandning av sött och salt. Här får du läsa om allt från vad som fyller en helt vanlig vardag till att vara på resande fot. Nu väntar nya äventyr, följ med!

RSS 2.0