Bästa utekvällen i Dijon!

I torsdagskväll gick vi ut hela gänget, nio stycken, och åt middag på L'Epercerie. Två rätter även till middag men nu förrätt istället för efterrätt.
Jätte god mat, vin och sällskap. 
 
På fredagsmorgonen ringde det på förrenrwdan klockan nio då svärföräldrarna, Mats och Sya kom på frukost hos oss. De hade med tre färska baguetter och varsin stor croissant. Lyx med leverans!
 
 
Medan Daniel åkte på värmning inför kvällens match gick vi andra i butiker och fikade. Min  och Marias cappuccino var inte som man är van vid, utan en kaffe med en decimeters söt grädde. Kanske franskt!?
 
På eftermiddagen kom Gery och Gabbe hit på en fika och en öl, kollade Sveriges hockeymatch. Vid sju hämtade jag upp alla med minibussen som tog oss till matchen. Kul att sitta med sex andra svenskar och heja. Sjukt mycket folk, liveband och bra stämning. De vann med 9-6.
 
(Suddiga bilder tyvärr)
 
Efter matchen stannade vi för att säga hej till Daniel innan jag körde ner oss till stan. Gabbe och Gery följde med mig hem så tog vi några kalla och whiskey (Baileys för mig). Gery var DJ. 
Sen mötte vi de andra på Mac Callaghan där vi var till två, då de stänger. Större delen av laget kom.
Sen vidare till en av alla nattklubbar, Baltazar där vi beställde in fem helrör till hela gänget. En grym kväll med mycket dans.. Vi kom hem halv sex på morgonen.. Men har nog aldrig varit så pigg. skulle vi inte iväg vid elva igen så hade jag kunnat gå vidare..:-)
 
 
 
 
 
 
Grym kväll!!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Min blogg är som en gott & blandat påse- en blandning av sött och salt. Här får du läsa om allt från vad som fyller en helt vanlig vardag till att vara på resande fot. Nu väntar nya äventyr, följ med!

RSS 2.0