Beaune

Idag har Daniel haft ledigt från hockey så vi passade på att göra en dagsutflykt till Beaune som enbart ligger 3,5 mil söder om Dijon och där vi fortfarande inte har varit. Vi var redan iväg lite efter tio idag och var hemma runt två igen. En fika, stros och lunch!
Vi klarade oss från regn till en början men sen började det duggregna. Nu öser det ner utomhus. 
 
 
 
 
 
 
Sen i söndags har jag långsamt fått tillbaka irritation i halsen som jag hade länge för bara ett par veckor sen i samband med feber o förkylning. Segt. Denna gången är det "bara" halsen som kliar varje andetag och rethosta, smått täppt i näsan. I övrigt mår jag bra och känner mig inte hängig.
 
Gick spontant till gymmet i eftermiddags när vi ändå kom hem så tidigt, för första gången så sent en lördag, men det visade sig att jag direkt kände att jag inte skulle träna. Även om jag tänkte köra lätt styrka. Bröstet kändes tungt innan jag ens hunnit börja och motivationen var "totally" borta. Jag lyssnade på kroppen och gick istället på gåbandet i "gå på stan" tempo i 20 minuter.
 
Det är fruktansvärt irriterande att i varje andetag känna att det kliar och som man har damm i halsen. Hade tänkt träffa Linn och hennes tjejkompisar som är på besök men får stanna hemma och försöka ta det lugnt med ett glas rödvin, äta kycklingklubbor i ugn med klyftpotatis och sen något gotte. 
 
Burken är faktiskt inte Dijon:-) ..Bearnaise!
 
Vem vet, det kanske blir att även vi "icke Mello fan" ser Melodifestivalen!?
 
Fortsatt trevlig helg!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Min blogg är som en gott & blandat påse- en blandning av sött och salt. Här får du läsa om allt från vad som fyller en helt vanlig vardag till att vara på resande fot. Nu väntar nya äventyr, följ med!

RSS 2.0