Vin med brunetterna!

Från att igår haft strålande sol hela dagen och kunnat sitta utomhus över en fika till att idag ha regnat hela dagen, ja man får vara glad för det lilla. 
 
Ikväll spelar Daniel match, just nu faktiskt, så då vill han alltid vila på eftermiddagen. Eftersom vi inte kunde ha bilen igår för att köpa skidhandskar och en tröja till Daniel fick jag köra iväg idag men fick sällskap av Marie- Pier. Imorgon kör Daniel, jag och Daggen till Chamonix och stannar till onsdag för ett par dagar skidåkning. Fråga mig inte hur det kommer gå för mig för jag har inte åkt på över tio år, senast var på klassresan till Riksgränsen i nian. Men kul ska det bli och jag återkommer med rapport=)
 
Redo för Chamonix!
 
Tidigare ikväll tog jag med mig min halvfulla vinflaska ner till grannen (som är en annan spelares flickvän) och träffade några av de andra brudarna innan de begav sig till matchen. Själv gick jag hem för att packa färdigt och fixa lite. Hade jag kunnat haft bilen igår och hunnit gjort ärendena då så hade jag gått på matchen ikväll... men det kommer fler.
 
 
 
Idag satt vi det sista med Daniels andra inlämningsuppgift och skickade in den innan lunch men jag har tyvärr inte hunnit plugga mitt egna på två dagar. Med en hemtenta som väntar på mig när jag kommer hem på onsdag känns det något stressande. Har suttit lite ikväll och kollat på jobb och även sökt ett par. 
 
Har du någon kontakt inom Personal och HR- området i Växjö, Stockholm, Göteborg eller Skåne så hör gärna av dig!! Jag har faktiskt börjat söka mig runt om i Sverige för nu vill jag gärna ta ett steg längre och satsa på min egna "karriär" och Växjö har inget stort utbud inom det jag vill jobba med. 
 
Nej nu ska jag släppa datorn och gotta ner mig i soffan med lördagssnacks och njuta av egentid.
God kväll!
 
 


Kommentarer
Linda!

Du är grym! Det är då mindre grymt att ni måste dela bilen.. Gahh!
Hoppas ni får en trevlig resa, ska tänka på dig när jag poolar mig (och solar mig) för snö är då inget jag saknar..haha! och hälsa D.

Sen tycker jag att du packar väskan lite lättare och kommer hit en liten sväng igen!

Svar: Hade mer än gärna kommit igen!!:) ja värme för dig och snö för mig:) är riktigt härligt här men i det långa loppet hade jag nog valt sol och värme:) hörs när jag är tillbaka i dijon igen.. Sola lugnt;)
Therese af Geijerstam

2014-02-02 @ 04:51:32
Gunilla

Vad mysigt att åka till Chamonix. Där lärde jag mig att åka slalom av min väninnas man som tog mig till den brantaste alltså svarta pisten. Jag var livrädd och trodde aldrig jag skulle komma ner. Men det gjorde jag och jag lärde mig att åka lite grann. Ha det så härligt! Många kramar moster Gunilla

Svar: Ja, har varit och är fortfarande toppen. Vi kör hem imorgon igen!Jaså gjorde di?:-)
Idag var lite läskigt att köra för var väldigt dimmigt men vi kom ner alla tre sista åket oskadda. Gick ganska bra för mig!!kul mamma och Eva kommer i helgen.
Stor kram
Therese af Geijerstam

2014-02-03 @ 00:07:56


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Min blogg är som en gott & blandat påse- en blandning av sött och salt. Här får du läsa om allt från vad som fyller en helt vanlig vardag till att vara på resande fot. Nu väntar nya äventyr, följ med!

RSS 2.0