Kaffe och kaka!

Idag höll jag mig inomhus ända fram till klockan tre för jag hade en telefonintervju klockan ett gällande ett jobb jag sökt i Stockholm.  Första och enda positiva sak hittills i allt jobbsökande. 
 
Intervjun tog knappt en kvart men det var lång och nervös väntan hela förmiddagen. 
I morse la jag tigerräkor i marinad, för vi hade tänkt äta tvårätters ikväll men sen bestämde vi efter lunchen att bjuda över daggen på middag. 
Jag kände faktiskt för att göra något så det var ett bra beslut.. Kul!
 
 
Så istället slängde jag ihop en chili con Carne som fått sjuda med rödvin i ett par timmar. Det blir alltid godare om det fått gotta ihop sig. 
 
Klockan an tre mötte jag upp Nolwenn och Gaelle på fiket vi brukar gå till med hemmagjorda muffins och mysig miljö. 
En kaffe och tre småkakor för mig. Jätte goda med aprikoser i!
 
 
Oj, här snackar vi chili con Carne. Den blev visst lite väl hot och stark även om vi åt den med ris och créme fraidche. Killarna svettades och fönstrena öppnades. Men god var den!:-) 
 
Nu kollar vi På Spåret och det är ju faktiskt rätt bra. Varför jag säger faktiskt är för att vi inte brukar se det men det är ju rätt mysigt program.
 
Bye!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Min blogg är som en gott & blandat påse- en blandning av sött och salt. Här får du läsa om allt från vad som fyller en helt vanlig vardag till att vara på resande fot. Nu väntar nya äventyr, följ med!

RSS 2.0