Underbara Måndag!

Efter att ha tvättat, handlat, lagat lunch och pluggat i två timmar med en kopp kaffe och sol från fönstret begav jag mig ut i det fina vädret strax efter klockan fyra. 
 
På med jeansen och vårjackan sen lite lugn musik i öronen. Jag promenerade till sjön som inte tar mer än tjugofem minuter. Helt underbart väder och den skönaste dagen i år. 
 
 
Vårkänslor.
 
Jag satte mig på en brygga och njöt i över en halvtimme innan jag gick hem igen.
 
Barn som gungade. Alla bänkar upptagna. Folk som paddlade. Fågelkvitter. Solen värmde. Mycket folk som promenerade och sprang. Barn som lekte på stranden. Gubbar som spelade boul. Frihet. Lugn
 
Summa summarum så var det helt underbart att sitta där, det bästa jag kunde gjort. Skulle vilja dela med mig av min sköna stund. Balsam för själen.
 
 
 
 
 
Ikväll lagade "vi" en skink- och broccolipaj med chevreost av sista biten julskinkan som fanns kvar i frusen. Serverades med en sås gjord på créme fraische och OLW's dill- & gräslök dipp. Gott!
 
Vill även säga TACK igen till alla våra gäster för en supertrevlig helg!!
 
Happy Monday!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Min blogg är som en gott & blandat påse- en blandning av sött och salt. Här får du läsa om allt från vad som fyller en helt vanlig vardag till att vara på resande fot. Nu väntar nya äventyr, följ med!

RSS 2.0