Back On Track

Nu är Daniel back on track på isen och började träna igår men han är fortfarande förkyld och har hosta. I morse vaknade han med varfyllt och rött öga, så hans kropp är inte helt i fas men det kändes bra på träningen. 
Imorgon är det dags för match igen så jag hoppas att en dag till får honom att bli i ännu bättre skick..
Heja dig Daniel!
 
 
Igår blev det en trevlig fika på Best Bagels med Seb, Daggen och Charlotte efter lunch. Sen tog vi en sväng på stan för att kolla present (försenad julklapp) till Aram i laget, eftersom Daniel missade julfesten. Det slutade med att jag var snäll och köpte presenterna för Daniel var helt slut efter bara 4 timmars sömn och fortfarande inte helt frisk, en vinflaska och ett linne i XL. Daniel köpte en energiboost på apoteket!
Det ska inte vara några seriösa presenter och tanken bakom valen är att Aram vill bli större än vad han är...
Here comes "Bodybuildern Aram"!
 
Skypade med pappa igår och han berättade en rolig grej om farmor som helt plötsligt verkat minst fem år yngre och varit pigg som en lärka. Ringt och skällt på pappa för att tagit bortblocket med telefonnummer för att hon aldrig ringer själv eller kan, gjort fotbad, plockat undan i hemmet, öppnat dörren när han kom för att titta vem det var ute på gården... 
DET är inte likt henne nu för tiden. Det värmer.
Keep going grandma!
 
Fredagsmorgon
 
Idag vaknade jag när Daniel gick upp strax innan halv åtta för att sticka iväg och träna, men vad gör det när man somnade innan elva. Trött är man alltid när man vaknar!
Men är mysigt med lång morgon och att vara uppe när det fortfarande är mörkt. 
 
Njuter av mitt morgonkaffe som smakar ovanligt bra, bättre än vanligt, iPaden är på med nyhetsmorgon och jag kör lite datatid. Happy Friday!
 
Vid lunch ska jag gå på yoga för att ge det ännu en chans och efter lunch är det dags att handla mat här i närbutiken och fylla på förråden. Bästa. Sen får vi se vad dagen bjuder på för trevligheter!
 
Ha en underbar dag!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Min blogg är som en gott & blandat påse- en blandning av sött och salt. Här får du läsa om allt från vad som fyller en helt vanlig vardag till att vara på resande fot. Nu väntar nya äventyr, följ med!

RSS 2.0