Nyårsfirande i Paris

I måndags var det äntligen dags för det vi har bokat in sen månader tillbaka, Paris. 
Daniel, jag och Daggen tog tåget vid femtiden i måndagskväll som tog oss till tågstationen Gare De Lyon. Där väntade vi sen på Lisa som kom från Sverige och skulle fira nyår med oss.
 
 
Efter att ha tagit en taxi till vår lägenhet och fått in packningen gick vi ut och åt god middag.
 
På nyårsafton vandrade vi runt i Paris och började med att se Louvren och gick vidare genom parken till Parishjulet, upp längst Champs-Élysées som var full med små mysiga stånd som sålde allt möjligt, såväl ätbart som inte ätbart. Mysigt! 
 
 
Vi åt god lunch på en japansk restaurang och gick vidare till ett annat ställe där vi tog en dricka. Sen handlade vi hem förfriskningar och hade förfest i lilla lägenheten medan vi gjorde vid oss.

 
 
 
Tog taxi till restaurangen som låg nära Eiffeltornet. Det var en liten mysig restaurang med jätte god mat där man kunde välja mellan tre förrätter, tre huvudrätter och flera efterätter och på så sätt få ihop sin egna trerättersmeny.
Min meny för kvällen:
 
Förrätt
Gravad lax
Huvudrätt
Fisk
Efterrätt
Choklad&kokos tårta
 
Jätte gott!
 
Tolvslaget och det nya året firade vi såklart in vid Eiffeltornet.
 
 
 
 
 
 
Dagen efter var vi alla mer eller mindre lite trötta, men jag var ändå piggare än dagen innan för jag hade fått en bättre nattsömn. Men pigg var jag inte, men piggare.
Daniel och Daggen överraskade mig och Lisa med att ha köpt hänglås som vi låste fast på bron Pont de lÁrcheveche. När vi låst fast kärleken slängde vi iväg nycklarna i floden La Seine.
 
 
Vi avslutade vår lyckade Parisresa vid Eiffeltornet men vi tog oss aldrig upp i tornet för det var sjukt lång kö, men det gjorde inte så mycket för jag har varit uppe förut så vi får ta det en annan gång. 
 
Tack för en jätte lyckad och bra visit i PARIS!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Min blogg är som en gott & blandat påse- en blandning av sött och salt. Här får du läsa om allt från vad som fyller en helt vanlig vardag till att vara på resande fot. Nu väntar nya äventyr, följ med!

RSS 2.0