Sjukstuga igen

Men denna veckan är det min tur!
Hela förra veckan var Daniel sjuk med feber, förkylning och halsont. "Vad skönt att jag klarade mig undan denna gången" tänkte jag. Fram till inatt då jag vaknade och kände att hela kroppen värkte, jag till och med drömde om hur mina leder och muskler i hela kroppen värkte. 
Feber och halsont. 
 
Från att igår vara pigg och haft fikagäster har jag idag fått ställa in mina måndagsplaner såsom yogan ikväll, tyvärr, för att vara sjuk. Det finns inte så mycket att göra.
 
 
 
Har inte legat däckad hela dagen men har mest suttit/legat på madrassen i vardagsrummet där jag ätit frukost, sett på tv, kollat datorn, åt mina stekta pannkakor till lunch, började kolla första avsnittet av Suits, druckit varm choklad. Men varje gång jag bestämde mig för att försöka vila ordentligt och slumra så störd enågot, Daniel kom hem från träningen och strax innan tre ringde några gubbar på dörren som klampade in med skor för att göra något i vardagsrummet och där låg jag. Tjena!
Fråga mig inte vad för de kunde såklart inte prata engelska.
 
Behövde få lite luft så gick långsamt till närbutiken för att handla lite småsaker och sen en skön dusch. Nu lagar Daniel mat sen ska vi bara kolla film.
 
Jag har precis läst igenom hans första uppgift i skolan, vad han hittills har skrivit på sin krönika om oförbjuden kärlek. Det känns jätte roligt att han har något annat än hockey, något mer intellektuellt. 
 
Daniel i skolbänken igen!
 
By the way, filmen 12 Years A Slave som vi såg igårkväll var grymt bra eller bra är kanske fel ordval men gripande. Känslomässigt är den rätt jobbig att se och skapar många tankar men absolut en sevärd film som jag vill tipsa om. Verklighetsbaserad. 
 
Imorgon hoppas jag vara frisk!


Kommentarer
Mamma

Krya på dig gumman! Kul att D kämpar på. Skulle egentligen sett 12 years a slave i julas, men passade inte. Hörde att den finns på typ swefilmer nu. Puss puss

2014-01-13 @ 20:55:07


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Min blogg är som en gott & blandat påse- en blandning av sött och salt. Här får du läsa om allt från vad som fyller en helt vanlig vardag till att vara på resande fot. Nu väntar nya äventyr, följ med!

RSS 2.0