Svalkande Milkshake

Daniel kände sig inte riktigt hundra igår och helt riktigt så blev han sjuk. Förkyld, halsont och feber resulterade i ingen sömn inatt. Stackarn!
 
Så idag har jag försökt hålla mig i köket så gott jag har kunnat men det är inte helt lätt. Men ikväll kommer vi vistas i samma rum och ikväll är det premiär av ett av mina favvo- program Sveriges mästerkock.
 

 
Till lunch provade jag laga potatis och lök- soppa som jag åt för första gången hos familjen Fasth och som Viktor lagat. Vi hade över lite gravad lax som jag även skivade och slängde i precis innan servering. 
Soppan bestod av potatis, lök, morötter, buljong, grädde och valfria kryddor. Mixade ihop det lite snabbt så det fortfarande fanns små bitar kvar. 
 
Toast i ugn med smör och ost som toppades med lite blandade örter och salt. 
Lätt mat att äta när man är sjuk.
 
Nu ska jag snart iväg och testa yoga, en väldigt lugn sådan med stretch och andning. Så har laddat upp med mellanmål och pysslat lite vid datorn. Hoppas att de kan prata lite engelska så att man förstår något. I annat fall får jag se och lära.
 
 
Med en sjukling i hemmet handlade jag hem glass när jag ändå var på närbutiken, så har precis gjort en svalkande jordgubbsmilkshake och den fick MVG av Mr Daniel.
 
Gott för hals och själ!
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Min blogg är som en gott & blandat påse- en blandning av sött och salt. Här får du läsa om allt från vad som fyller en helt vanlig vardag till att vara på resande fot. Nu väntar nya äventyr, följ med!

RSS 2.0