Vegetarisk middag!

I stort sett från att vi flyttade hit, åtminstone inte långt efter, har vi sagt att vi ska prova en restaurang som ligger på "bargatan" nedanför oss. En vegetariskt restaurang. 
Ingen av oss har ätit på en vegetarisk restaurang tidigare så det måste ju testas.
 
Nolwenn och Seb har också velat testa stället så igår var det dags och halv åtta hade jag bokat bord för oss. 
 
Vi inledde kvällen på Best Bagels med en "fördrink" (ett par kanadensiska öl). Väl på restaurangen tänkte jag beställa ett glas rött till maten men det visade sig att de INTE serverade alkohol. What?
 
Snacka om att vi blev paff och såklart något besvikna när vi gått ut för att äta middag och vi alla ville ha alkoholhaltiga drycker till maten. Nej det serverades te eller vatten. 
 
 
Men hela stället hade en "spiritual feeling", det luktade rökelse och det såelades någon indisk- liknande musik av något slag. Daniel åt en vegetarisk hamburgare och jag en jättestor vegetarisk wrap med nuggets. Största wrappen vi alla hade sett. Fråga mig inte vad nuggetsen var gjorda av men de var friterade och smakade som vanliga nuggets. Vi tyckte alla att det var jätte gott Men det är nog inte ett ställe vi äter på igen.
 
Efter en alkoholfri middag gick vi vidare till "ölbaren" som vi kallar den, ett skönt ställe med mycket folk, trångt, öltunnor med stora slangar och schysst inredning. Det var fullsatt men vi hade tur att några gick när vi kom så vi fick ett litet bord att trängas vid. 
 
 
 
Great night!
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Min blogg är som en gott & blandat påse- en blandning av sött och salt. Här får du läsa om allt från vad som fyller en helt vanlig vardag till att vara på resande fot. Nu väntar nya äventyr, följ med!

RSS 2.0