Comeback!

Nu har jag haft lite mer än två veckors break från bloggandet men känner att jag saknar det och tänkte försöka blogga så ofta som jag hinner.
 
Nu när jag har börjat jobba heltid så är det mycket nytt både i jobbet att sätta sig in i och lära men även att komma in i någon sorts rutin i vardagen. Att vänja sig med att vara borta hela dagarna, planera och acceptera att man inte orkar ha för många aktiviteter inbokade i veckan.
Även om jag väldigt gärna vill träffa vänner och hitta på saker så varken hinner eller orkar jag göra för mycket nu när jag jobbar heltid. Jag förstår vad ni menar mamma och Anna :)
 
 
I övrigt trivs jag väldigt bra på mitt nya jobb Eductus och det är tredje veckan jag jobbar, första hela veckan.
Det känns jätte roligt att ha någonting att göra men framförallt att jag inte har någon jobbångest.
De flesta frågar "Vad är Eductus?" och som svar på frågan är det ett utbildningsföretag som utvecklar människor genom matchning, coachning och utbildning.
 
I måndags fick jag mina beställda visitkort. Fina!
I övrigt har jag fått en datorryggsäck, jobbdator och snart en arbetstelefon..
 
Förra veckan var jag och min kollega uppe i Jönköping hela dagen för genomgång/utbildning gällande faktureringen och jag ska upp dit själv i slutet på maj vid nästa fakturering.
 
Det har annars hänt väldigt mycket senaste tiden. I samma veva som vi flyttade in och tillbaka till Växjö, fick jag nytt jobb, Daniel åkte utomlands en vecka, vi har varit hemma en helg och för två veckor sedan gick min fina kära farmor bort. Det var största anledningen till mitt break!
 
Det är blandade känslor och även om det är en lättnad att hon slipper lida längre och att det någonstans var väntat men inte när, kom chocken när det väl inträffade. Jag hann klappa hennes hand och prata med henne fem dagar innan och jag är SÅ glad över vårt spontana beslut att åka hem den helgen. Vi beslutade det samma dag som vi åkte hem..
Här satt jag dagen efter du lämnat oss farmor och tänkte på dig! Stillhet, frid!
 
Kära farmor, vila ifred! <3
.Du kommer alltid att finnas med oss.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Min blogg är som en gott & blandat påse- en blandning av sött och salt. Här får du läsa om allt från vad som fyller en helt vanlig vardag till att vara på resande fot. Nu väntar nya äventyr, följ med!

RSS 2.0